Bodybuilding workout routine

Thursday, February 26, 2009

SUPPLEMENT

Senarai supplement yang paling berkesan!!!

1. whey protein
2. creatine
3. mass gainer
4. thermogenics (cutting)
5. testosterone boosters
6. cell volumizer
7. amino(BCAA)


senarai harga:
BRAND

* CYTODYNE

XENADRINE NRG 120s =RM240

XENADRINE HARDCORE 90s =RM260

LIPO6 120s =RM250


* BSN

CELLMASS 640grams =RM280


BSN NO-EXPLODE 1.81lbs =RM280

BSN NITRIX 180s =RM290

BSN AXIS-HT 120s =RM330


BSN TRUE-MASS 6lbs =RM290

BSN THERMONEX 120s =RM250


* AMERICAN BODYBUILDING ABB

ABB CREA-FORCE 1.1lbs =RM140
ABB CREA-FORCE 2.2lbs =RM190

ABB GLUTA-FORCE 1.1lbs =RM225

ABB PURE PRO 4.5lbs =RM260

ABB EXTREME XXL 6.07lbs =RM230

* UNIVERSAL NUTRITION

UNIVERSAL ANIMALPAK 44PAKS =RM220

UNIVERSAL ANIMAL M-STAK 44PAKS =RM330

UNIVERSAL ANIMAL CUTS 42PAKS =RM250
UNIVERSAL ANIMAL NITRO 44PAKS =RM270

UNIVERSAL ANIMAL STAKS =RM300
UNIVERSAL ANIMAL PUMPS 30PAKS =RM260
AMINO 3001 160lbs =RM170
UNIVERSAL TRIBULUS PRO 50s =RM160
UNIVERSAL ZMA PRO 50 s =RM150
BCAA 200 120s =RM160
UNIVERSAL NOX3 180S =RM250
UNI-LIVER 250s =RM160
CREATINE POWDER 500g =RM140
CREATINE CAPSULES 750mg 100S =RM160
GLUTAMINE POWDER 600g =RM180
GLUTAMINE POWDER 120g =RM145

* MUSCLETECH

MUSCLETECH NITROTECH 4lbs =RM370

CELLTECH HARDCORE 6.7lbs =RM370
MUSCLETECH LEUKIC 180s =RM350

MUSCLETECH ANATOR p70 3.3 lbs =RM360

MUSCLETECH GAKIC 180s =RM360
MUSCLETECH CREAKIC 180s =RM330

MUSCLETECH HYDROXYCUT HARDCORE 120s=RM320

MUSCLETECH HYDROXYCUT ADVANCED 100s=RM250
MUSCLETECH ANABOLIC HALO 2.4lbs =RM330
MUSCLETECH NANO VAPOR 960g =RM300

* NUTRABOLICS

NUTRABOLIC TRIGGER 4lbs =RM320
NUTRABOLIC ANABOLOC WINDOW 5lbs =RM350
NUTRABOLIC DECA STACK 625g =RM240
NUTRABOLO GLUTABOLIC 500g =RM190
NUTRABOLICS GROWTH FACTOR 1.1lbs =RM190
NUTRABOLOCS ISOBOLIC 2lbs=RM230/ 5lbs=RM420
NUTRABOLICS ISOGAINER 5lbs =RM270
NUTRABOLICS NOZ FULL THROTTLE 2.2lbs=RM250

* AXIS LABS

BCAA ETHYL ESTER 180s =RM240
CREATINE ETHYL ESTER 240s =RM230
CLUTCH WHEY PROTEIN 5lbs =RM260
HYPERTEST 120s =RM290
NE2 180s =RM240
PHIRE! 120s =RM260
SESAMAX 90s =RM220
SMASH PRE-WORKOUT 495g =RM240

* CYTOSPORT

CYTOSPORT CYTI GAINER 3.25lbs =RM250

CYTOSPORT MUSCLEMILK 2.48lbs =RM260


* OPTIMUM NUTRITION

100% WHEY ISOLATE GOLD STANDARD 5lbs=RM280
(choc,vanilla,srawberry,cookies,cream)
100% WHEY ISOLATE GOLD STANDARD 10lbs=RM370

SERIOUS MASS 12lbs =RM360

AMINO 2222 352s =RM220

AMINO 2222 160s =RM150

untuk pesanan sila hubungi :

* AZIZAN di talian 013-9075372 (talian dibuka 24jam)


* Better SMS dan cara bayaran akan dibgtau kemudian.


* Jangkamasa penghantaran bergantung kepada stock (kalu xde stock, kami mungkin amik sedikit mase untuk hantarkan kepada anda).


* Penghantaran ke rumah bleh dilakukan sekiranya anda tinggal di sekitar Kuala Terengganu(bagi yang tinggal di luar kuala terengganu, caj penghantaran akan dikenakan antara rm10-15 sahaja bergantung kepada berat barang yang anda order).


lain2 jenama pun ade, tapi akan di update kemudian, sekiranya barang yg anda nak tiada dalam senarai, sms Azizan di talian 013-9075372 untuk pertanyaan.

Wednesday, February 25, 2009

Bagaimana Membina Otot.

Anda mahukan badan yang cantik?

Pernahkan anda terfikir bahawa anda boleh ubah badan anda yang 'kurus kering' tue kepada badan yang berotot?

Ramai sebenarnya yang berminat (terutama lelaki) untuk memiliki badan yang menawan. Dengan ini mereka merasakan bahawa dengan badan yang cantik, keyakinan diri mereka akan turut bertambah.

Tapi tahukah anda bagaimana cara untuk membina badan dengan cara yang selamat bahkan tidak memberi sebarang kesan buruk pada diri anda untuk jangkamasa panjang (steroid boleh membahayakan diri anda dan memberi kesan buruk untuk jangka masa panjang)?.

Jadi adalah penting bagi diri anda untuk mempelajari bagaimana latihan dan pemakanan yang betul supaya anda tidak melakukan kesalahan yg boleh meragut nyawa..

Pertama sekali, pastikan anda mengikuti diet yang betul (bukan ke otot tu terbina dari ape yang kita makan?).


Sukan bina badan memerlukan kita membakar kalori, jadi kita perlu makan (amik kalori) melebihi jumlah kalori yang dibakar. kadang2 kite rase kita dah buat latihan yang betul, tapi kenape badan tak besar2 jugak....mane nak besar kalu jumlah kalori yg dibakar lebih kurang je ngan ape yang kita makan.

Untuk org dewasa, makan 2500 kalori setiap hari sudah memadai, tetapi bagi yang mahu membina badan, anda kene makan 4000 kalori setiap hari.

Pastikan makanan yang dimakan kaya dengan protein kerana protein lah yang membina blok2 otot pada badan anda.kalau boleh makan protein setiap 2-3 jam menyediakan protein yg secukupnya untuk badan.

Kurangkan makananan yang byk gula, lemak dan asid lemak trans.

Bagi yang baru berjinak2 dgn sukan ini, anda tidak boleh sewenang-wenang nye untuk mengankat beban yang berat kerana anda perlu pastikan badan anda bersedia untuk itu.


Mulakan dengan aktiviti rutin yang memberi faedah pada diri anda (contohnya jogging, skipping). jangan pulak anda selama ni xpernah bersenam, tetiba nak angkat berat. pastikan anda berjogging dulu bagi mendapatkan stamina.

Selain dr jogging, anda boleh berenang, berbasikal malah kerja berkebun juga boleh!


Bila anda meletakkan impian anda untuk mendapatkan otot yang cantik, andalah yang bertanggungjawab untuk memastikan ianya tercapai 9ia memerlukan disiplin yang tinggi). sememamangnya anda perlu untuk mengambil makanan tambahan, tetapi selamatkah ia pada badan anda?

Jadi pastikan anda mempelajari tentang sesuatu produk dahulu, mendapatkan pandangan doktor atau pandanagn yang lebih pakar adakah ia boleh atau tidak.

Ini adalah kerana sesetengah produk memang bagus untuk kita tetapi bukan untuk orang lain.begitu juga sebaliknya.


Mungkin anda makan satu scoop sudah memadai, tetapi bg org lain 2 scoop baru mencukupi.(badan manusia ni kan unik).

Yakinlah bahawa anda boleh memiliki badan yang cantik tanpa mengira bagaimana rupa anda sekarang.

Hasil akan datang dengan sesi latihan, bukan datang tergolek!anda memerlukan jadual latihan yang sesuai untuk menjadikannya satu kenyataan!