Bodybuilding workout routine

Saturday, July 30, 2011

NITROTECH

NITROTECH 4.8LB (20% LEBIH DRPD BIASA!!!)

RM230 TERMASUK POS


COD RM220


STOK SEDIA ADA


HUBUNGI 013-9075372 UNTUK ORDER...

ORDER SEKARANG!!!

Tuesday, May 24, 2011

muscle juice

muscle juice are available now!!!

kalau nak order, sms je 0139075372.

RM200 termasuk pos (semenanjung)

kalau nak COD...lg murah..

Tuesday, April 12, 2011

Minum banyak air kosong


individu yang mengambil supplement atau steroid atau fat burner mesti minum air yang banyak.
Komponen Tubuh kita terdiri dari majoriti adalah air..

"ANTARA saranan asas yang sering diberikan pakar perubatan dan pemakanan ialah minum banyak air iaitu sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas atau dua liter sehari untuk mengekal dan meningkatkan kesihatan.Bagaimanapun, untuk minum air sebanyak itu bukan mudah kerana ia bermakna kita kerap berulang ke tandas dan bagi sesetengah orang, terutama yang berumur, ia sungguh menyusahkan dan dianggap masalah atau gangguan.Malah, ada orang bimbang mereka mengalami masalah kesihatan tertentu jika kerap buang air kecil. Pada kebiasaannya, pundi kencing dikosongkan setiap empat jam. Jadi buang air kecil enam hingga tujuh kali sehari adalah perkara normal bagi individu sihat yang minum air secukupnya.Pundi kencing bertindak sebagai tempat menyimpan air kencing dan boleh mengembang untuk menampung sehingga 350 hingga 550 militer air kencing.Kita biasanya terasa hendak buang air kecil apabila kandungan pundi kencing lebih kurang 200 mililiter, tetapi kapasiti normal ialah sekitar 400 mililiter. Yang tidak normal ialah jika anda kerap bangun malam untuk buang air kecil.Kerap buang air kecil pada siang adalah perkara baik kerana ia proses semula jadi untuk menyingkirkan sisa toksik dan bahan buangan dari badan.

Minum air sekurang-kurangnya lima gelas sehari boleh mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 45 peratus, kanser payudara (79 peratus) dan kanser pundi kencing (50 peratus).Walaupun tahu kepentingan dan manfaat air, tidak ramai sanggup berulang alik ke tandas. Mereka bukan saja minum sedikit, tetapi turut mengelak makanan yang mengandungi banyak air. Sumber air kita datang daripada minuman (47 peratus), makanan (39 peratus) dan proses metabolisme di dalam sel (14 peratus).

Menurut Pakar Air Bertauliah Persatuan Kualiti Air (WQA), Michael Long, kekurangan air adalah punca utama keletihan pada waktu siang yang boleh menyebabkan pernafasan menjadi pendek, sakit perut, kebas dan risau tanpa sebab munasabah.Mengantuk selepas makan tengah hari adalah petanda penting badan kita kekurangan air. Air diperlukan untuk proses pencernaan dan metabolisme makanan. Untuk menjalankan proses ini, badan mengambil air daripada sel badan (termasuk darah).Oleh kerana air membabitkan dua komponen iaitu dua molekul hidrogen dan satu molekul oksigen (H2O); apabila ia digunakan untuk proses pencernaan, bekalan oksigen ke otak berkurangan. Ini sebabnya kita berasa mengantuk, letih dan sukar menumpukan perhatian kepada kerja selepas makan.

“Air penting untuk melarutkan hasil sampingan metabolisme seperti asid urik dan urea yang diangkut oleh darah ke buah pinggang. Air mencukupi diperlukan untuk mengeluarkan bahan buangan ini dari badan dengan berkesan kerana kekurangan air memaksa buah pinggang bekerja lebih keras untuk menapis bahan toksik dan lama kelamaan ia boleh menyebabkan kerosakan organ penting ini.“Air juga diperlukan untuk menjadi pelincir kepada pergerakan sendi dan kajian menunjukkan pengambilan lapan hingga 10 gelas air sehari boleh mengurangkan kesakitan sendi pada 80 peratus pesakit artritis.

“Air turut menjadi bahan asas paling utama untuk aktiviti enzim dan kawalan suhu badan; membolehkan darah menghantar oksigen dan nutrien kepada sel di seluruh badan. Kekurangan air menjejaskan semua proses ini dan khasiat makanan mungkin tidak dapat diagihkan dengan baik ke seluruh badan,” Badan kita membabitkan 70 peratus air dan jika air ini bersih, sel badan jadi lebih segar dan kuat. Air bersih boleh merangsang sistem pertahanan badan, metabolisme sel dan mengurangkan risiko sel menjadi tidak normal, mencegah bahan toksik daripada merebak ke sel lain dan merendahkan peluang mendapat jangkitan.

Air untuk buang lemak.Bagi individu yang mahu mengurangkan berat badan, minum banyak air kosong antara jalan terbaik. Air elemen penting untuk membantu meningkatkan metabolisme badan dan mempercepatkan proses pembuangan lemak. Untuk kekal sihat dan bertenaga, setiap orang perlu minum sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas air kosong sehari.

Masalahnya ramai orang keliru antara isyarat ‘lapar’ atau ‘dahaga’. Kekeliruan ini menyebabkan ada orang mencari makanan setiap kali satu daripada isyarat ini diterima otak.Akibatnya berat badan bertambah tanpa disedari
.

Masalah ini lebih ketara di kalangan orang tua kerana deria rasa mereka menjadi kurang sensitif. Tidak hairan jika ramai orang tua mengalami masalah kekurangan air dalam badan.

Bagi individu yang turut mengalami kekeliruan ini, langkah terbaik ialah minum air setiap kali terasa lapar. Kajian menunjukkan segelas air kosong boleh menghilangkan kelaparan di tengah malam dan berita baiknya, air tidak mengandungi kalori. Jadi isu pengumpulan tenaga berlebihan yang akhirnya disimpan sebagai lemak tidak timbul.Untuk kesan lebih cepat, pakar pemakanan menyarankan supaya minum setiap kali sebelum makan. Air membuatkan kita terasa cepat kenyang dan ini secara tidak langsung dapat mengelak kita makan banyak.

Pun begitu, jangan sampai tidak makan kerana badan kita sangat bijak. Jika kekurangan makanan, ia merendahkan tahap metabolisme untuk menjimatkan pembakaran tenaga.Malangnya, tahap metabolisme rendah sukar ditingkatkan semula. Ia kekal bagi tempoh lama dan tidak meningkat walaupun tabiat makan kembali seperti biasa. Hasilnya, tenaga yang tidak dibakar daripada makanan disimpan sebagai lemak dan akhirnya membuat kita bertambah gemuk.Ingat, air yang perlu diambil ialah air kosong.

Minuman manis mengandungi kalori kosong iaitu yang tidak diperlukan badan. Apabila disuruh minum sehingga dua liter sehari, timbul kebimbangan berlaku kesan sampingan terlalu banyak air. Ada yang mendakwa ia menyebabkan perut berasa kembung.

Long berkata, satu-satunya kesan sampingan yang dialami ialah kerap berulang ke tandas dan ia dianggap perkara baik. Secara umumnya kita tidak akan mengalami masalah ‘terlalu banyak air’ kerana badan secara automatik mengeluarkan air berlebihan.Yang lebih kerap berlaku ialah kekurangan air (dehidrasi). Ramai orang tidak sedar mereka mengalami kekurangan air yang kronik. Antara contoh kekurangan air yang kronik ialah apabila anda hanya pergi tandas satu atau dua kali sehari, berasa dahaga, kulit menjadi kering dan mengalami masalah retensi atau tegasan air.“Retensi air yang menyebabkan perut terasa kembung atau kaki nampak bengkak adalah tanda kekurangan air, bukan sebab terlalu banyak air. Kita berasa kembung kerana badan cuba mengekalkan keseimbangan garam galian. Cara untuk atasi masalah ini ialah dengan minum air secukupnya iaitu antara lapan hingga 10 gelas sehari. Anda akan dapat lihat perubahan positif secara perlahan-lahan.

“Kekurangan air menyebabkan bahan buangan yang perlu dikeluarkan dari badan terkumpul dan lama kelamaan boleh mengakibatkan masalah kesihatan, contohnya pembentukan batu karang. Kehilangan hanya dua peratus air boleh menyebabkan otak kurang cerdas, ingatan jangka pendek menjadi kabur, sukar mengira dan menumpukan perhatian ketika membaca.“Jadi usah risau jika anda perlu selalu ke tandas kerana ia antara cara meningkatkan kepekaan fikiran, khususnya bagi individu yang banyak duduk ketika bekerja.“Banyak kajian menyarankan kita berhenti rehat setiap satu atau satu setengah jam. Pergi ke tandas boleh dianggap sebagai ‘rehat’ yang bukan saja baik untuk membersihkan badan, tetapi mampu meningkatkan tumpuan fikiran,” katanya.

Badan kehilangan air melalui:

Pernafasan (1 gelas air – 14 peratus)

Air kencing (5 1/2 gelas air atau 50 peratus)

Peluh ( 2 gelas air – 34 peratus)

Najis (1/2 gelas air – dua peratus)

Ini sebabnya pakar kesihatan menyarankan kita minum sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas atau kira-kira dua liter air sehari. ~Sumber : Harian Metro

Wednesday, March 30, 2011

gym dungun

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

IMG00699-20110330-1542.jpg

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Saturday, March 26, 2011

IMG00697-20110326-1608.jpg

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tuesday, March 22, 2011

Gymnasium Dungun

sukacita dimaklumkan...
kami telah membuka sebuah gymnasium di dungun

peta lokasi:
jadi kami menjemput peminat2 gym yang tinggal
di kawasan dungun untuk datang melihat
dan seterusnya menjadi ahli gym kami
dengan yuran serendah rm60 sebulan...
yuran seumur hidup adalah rm40.

so for the first time..kena bayar rm100 la..
then bulan2 bayar rm60 je...
walk-in customer dkenakan caj rm5 per entry
tak kiralah nak main lama mana pun...

suppplement dan minuman turut dijual...

buat masa sekarang..banner/signboard belum siap...
so maybe agak susah nak cari...hehe

kalau ada sebarang pertanyaan, sila hubungi:
azizan 0139075372

Sunday, March 13, 2011

Halal atau haram

berkenaan dengan halal atau haram sesuatu produk itu....
pada saya...terlalu sukar untuk saya jelaskan

sebagaimana yang anda tahu...
produk2 ini semua bukan dibuat di Malaysia....
so di sana mereka xperlu mintak sijil halal...
even kat malaysia pun....banyak je produk xde tanda halal...
xde tanda halal xsemestinya tak halal...

tp kita boleh bertanya kpd IFANCA (kalau kat malaysia mcm jakim la)
samada produk tu halal ke tak..
yg pastinya yg halal ialah muscle juice (tong putih),whey brand prostar,amino 2002,animal stak.
lipo 6 yang saya baca die guna 100% tumbuh2an kan....so halal la..

persoalan yang utamanya adalah whey la kan....
whey adalah hasil sampingan daripada proses membuat cheese daripada susu...
so memang whey ni asalnya daripada susu la....

yang membezakan ia halal atau tak ialah enzim yang digunakan untuk menghasilkan cheese tersebut...ia memerlukan rennet (chymosin)....rennet ini kebanyakannya diambil daripada perut anak lembu yg menyusu....

ada juga yg diambil daripada babi...ianya dipanggil pepsin. kalau guna pepsin...ia memang haram dimakan...

ada juga enzim daripada babi yang dipanggil lipase...yang ni haram jugak....tapi ada juga lipase yang dihasilkan oleh mikroorganisma.....kalau yang ni halal lah...

chymosin seperti dalam rennet juga banyak dihasilkan secara bioteknologi...kalau guna kaedah ni...halal la...

ada juga rennet yg dihasilkan daripada tumbuhan/fungi/bakteria..ia juga adalah sumber rennet yg paling murah....kalau die gunakan yg ni...memang halal...

memang kebanyakan rennet diperoleh daripada anak lembu....lembu yang telah mati la....samada disembelih atau tidak....so yang xhalalnya ialah sekiranya ia datang daripada lembu yang tidak disembelih....kalau lembu tersebut disembelih..so ia halal....

bila bercakap soal supplement ni halal atau tak...sukar nak dijawab....tapi nasihat saya....sekiranya anda ragu2/was-was....memang anda xboleh amik....

tapi sekiranya anda yakin...anda boleh ambil....

Friday, March 11, 2011

serious.mass.

Stok.serious.mass.dah.ada...
Dan.jugak.muscle.juice.
Sms.o139o75372.kalau.bminat.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Thursday, March 3, 2011

Kepelbagaian mass gainer.

Terdapat.pelbagai.jenis.mass.dipasaran...dan.anda.perlu.tahu.mana.yang.sesuai.untuk.anda.cuba.

Mass.untuk.orang.yg.kurus.kering..orang.yg.dah.mempunyai.badan.ideal,tp.just.nak.tambah.muscle,tak.sesuai.amik.ni..diantaranya:
1-muscle.juice.
2-serious.mass.
3-super.mass.
4-mutant.mass.

Mass.untuk.org.yg.badan.dah.ok..cuma.nak.tambah.sket2.je..tp.org.yg.kurus.kering.pun.boleh.ambik..juga.untuk.org.yg.badannya.mudah.naik.kalau.amik.mass.diatas...produk.ni.untuk.lean.muscle...diantaranya:
1-true.mass.
2-real.mass.

Orang.yg.nak.cut.pulak.atau.gemuk.nak.kurus...kena.amik.whey...
1-nitrotech.
2-whey.dymatize.

Ada.jugak.org.guna.whey.untuk.buat.saiz...caranya.ialah.amik.whey.dan.makan.nasi.

Untuk.cutting,xbleh.makan.nasi.atau.makan.sikit.je.

Ni.adalah.pendapat.kami...je..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Kepelbagaian mass gainer.

Terdapat.pelbagai.jenis.mass.dipasaran...dan.anda.perlu.tahu.mana.yang.sesuai.untuk.anda.cuba.

Mass.untuk.orang.yg.kurus.kering..orang.yg.dah.mempunyai.badan.ideal,tp.just.nak.tambah.muscle,tak.sesuai.amik.ni..diantaranya:
1-muscle.juice.
2-serious.mass.
3-super.mass.
4-mutant.mass.

Mass.untuk.org.yg.badan.dah.ok..cuma.nak.tambah.sket2.je..tp.org.yg.kurus.kering.pun.boleh.ambik..juga.untuk.org.yg.badannya.mudah.naik.kalau.amik.mass.diatas...produk.ni.untuk.lean.muscle...diantaranya:
1-true.mass.
2-real.mass.

Orang.yg.nak.cut.pulak.atau.gemuk.nak.kurus...kena.amik.whey...
1-nitrotech.
2-whey.dymatize.

Ada.jugak.org.guna.whey.untuk.buat.saiz...caranya.ialah.amik.whey.dan.makan.nasi.

Untuk.cutting,xbleh.makan.nasi.atau.makan.sikit.je.

Ni.adalah.pendapat.kami...je..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Mutant Mass....6.8kg

Mutant mass boleh diambil untuk menambahkan berat dan saiz badan.

Harga pasaran kami ialah RM26o.oo termasuk pos(semenanjung sahaja).

Rasanya sangat sedap dan tidak terlalu manis.

Harganya agak mahal tapi berbaloi sebab 6.8kg.

Stok ada dan kalau beli byk,bleh mintak diskaun.hehe.

Jangan segan2 call o13-9o75372.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Saturday, February 26, 2011

supplement untuk pre-workout

anda mengantuk?tak bersemangat untuk ke gym?@tak bertenaga?kami ada super pump untuk mengatasi masalah anda...ambil 1skop super pump 30-40minit sebelum workout pasti kesanya menakjubkan..anda workout tanpa rasa boring!!!

Friday, February 25, 2011

Harga terkini

ada perubahan harga...semua harga termasuk pos

Muscle juice RM200

Super mass RM200

Serious mass RM230

ABB XXL RM150

Xtreme Amino RM140

Super Amino RM130

Muscle Juice Revolution RM210

Tuesday, February 15, 2011

Stok terkini


MUSCLE JUICE REVOLUTION
RM220
untuk besarkan badan (mass gainer) tapi kurang manis berbanding muscle juice biasa



LIPO 6 (biasa)
fat burner


BLENDER BOTTLE
lebih mudah nak shake supplement
Kalau beli supplement dengan kami...boleh dapatkan blender bottle ni dengan harga rm20


serious mass..super mass juga ada..

Sunday, February 6, 2011

Stok terbaru

serious mass...super mass...whey dymatize..lipo 6 black...ada dlm stok...
bleh order bila2 masa....pembelian melebihi 3item ke atas...boleh runding harga....